eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gemma Reitsema - WaarBenJij.nu eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gemma Reitsema - WaarBenJij.nu

eerste week Nieuw-Zeeland

Door: Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

12 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi allemaal!
Hier weer een berichtje! Het duurde nu wat langer maar internet is niet overal even goed en dat maakt het onmogelijk om wat te schrijven.
Als eerste, Het is hier zo amazing!!
In N-Z heb ik eerst 2 dagen in Auckland doorgebracht en daarna met Sven een auto gehuurd om naar het noordelijkste puntje te rijden. Iedere keer als je over een berg heen reed dacht je steeds wouw! wat mooi! en iedere keer werd het steeds mooier. wat een ongelofelijk land. De eerste dag dat we de auto hadden hebben we niet zo veel kunnen doen behalve een stop gemaakt bij een prachtig strandje en wat vieuwing points want we hadden ons een beetje in de afstand vergist. We kwamen aan bij een punt waar we met de ferry naar de overkant moesten maar die hadden we net met 10 min gemist.. dus besloten we daar te overnachten. het leek net een spookstadje, alle b&b borden die we tegen kwamen waren verlaten.. iemand wees ons op een andere maar die zat vol. aan de overkant van de straat stond een hotel, daar gingen we vragen of er nog plek was en we waren de enige, we mochten onze kamer uitzoeken en daarna lekker wat komen eten. het hotel was in de oude stijl ingericht met oude vloerkleten, oude schilderijtjes en grote vazen. Helemaal mijn ding. het hotel lag aan het strand dus de volgende ochtend toen ik wakker werd heb ik nog nooit zo'n glimlach (in de ochtend) op mijn gezicht gehad, dat uitzicht en met zo'n prachtig zonnetje, Heerlijk! de rest van die dag zaten we in de auto om zo snel mogelijk naar cape Reinga te gaan ( het meest noordelijke puntje van N-Z. Ik heb nog nooit zo iest moois gezien, twee oceanen die samen komen en een oneindig uitzicht over water, stranden, eilandjes, woestijn en rotsen. Omdat het al laat was en het nog wel een aantal uur zou duren voor we weer in de bewoonde wereld zouden komen besloten we om daar buiten te slapen. Het was mooi weer, we hadden een beschut plekje gevonden, slaapzakken gepakt en daar de zon onder zien gaan en een ongelofelijk mooie zonsondergang gezien. Nog nooit heb ik zo slecht geslapen en het werd ook nog best wel koud maar als je die tochtend weer wakker wordt en dat uitzicht hebt ben je dat al meteen weer vergeten :D. Terug naar het zuiden zijn we naar the 90 mile beach geweest (langste strand van de wereld) daar was ook helemaal niemand, het was ook een van de gevaarlijkste stranden om in te zwemmen, binnen 2 weken zijn daar 3 mensen verdronken. het zonnetje trok al snel weg en zijn we maar verder gaan rijden langs de oostkust, daar zijn we bij Piahia uitgekomen, in de Bay of Islands (144 islands). Lekker wat gegeten en wat vroeger naar bed. De volgende dag hebben we een boottocht gemaakt en daar the hole in the rock gezien, een grote grot en heeeel veel eilandjes. het was nog een behoorlijk stuk rijden terug naar auckland om de auto terug te brengen en hebben de rest van de dag in de auto gezeten. de dag daarna dat was de 8e begon onze trip met de 'Kiwi Experience' deze bus reis hebben we voor heel N-Z. de bus heeft een route en je kan af stappen en weer op stappen waar je wil. Cathedral Cove was een van de eerste dignen die we zagen. wat een golven. Zo sterk! nog nooit zo iets mee gemaakt, echt een stuk betere golven dan in het golfslagbad ;)! het plaatsje waar we hebben overnacht heette Murcury Bay, opzich niks bijzonders maar wel leuk, daar zijn we naar de Local Pub gegaan en de rest van de busgenootjes wat beter leren kennen. De volgende overnachting was in Rotorua, ze noemen dat ook wel Rotavegas! daar hebben we geizers gezien, hot mud pools en de kiwi vogel (die had zich wel een beetje verstopt dus niet veel van gezien maar toch.. die avond hadden we een Maori avond! Wat een leuke mensen en die welkomst dans die ze hebben is best indrukwekkend! ze puilen hun ogen slaan met hun handen op de benen en stapen op de grond. als je die vroeger zou zijn tegen gekomen schik je wel! maar het was erg gezellig leuk om gezien te hebben hoe ze leven en wat de gewoontes zijn. De volgende dag zijn we doorgereisd naar Waitomo. een klein plaatsje met grotten. Ik heb een tour door de grotten gedaan met abseilen! wat gaaf is dat! meot je door een gat waar je net doorheen past, echt recht naar beneden. daarna met een band door het water door de grot heen dan zie je echt ongelofelijk veel glowworms! ze verlichten de hele grot. verder gelopen door de grot moesten we watervallen omhoogklimmen en door kleine gangetjes wurmen. wat een gave ervaring! en een klein beetje van mijn hoogtevrees overwonnen! nu jij nog pap! vanuit Waitomo kon je meteen doorreizen naar Taupo maar wij hebben besloten om naar Reglan te gaan omdat dat de plek is waar je heel goed kan surfen! dus hier heb ik mijn eerste surf ervaring op gedaan! surfen ga ik echt nog heel vaak doen want het is zo leuk! ik kan er nog helemaal niks van maar oefening baart kunst:D. vandaag reizen we wel verder naar Taupo, daar blijven we 2 nachten maar hebben nog niet echt veel plannen.
Jullie horen van me:D Ik heb het echt naar mijn zin, het voelt alsof ik al maanden weg ben al is het pas 2.5 week. Ik vind het ook leuk om van jullie te horen hoe het daar is en hoe het met jullie gaat dus stuur me een mailtje of reageer hierop dan krijg je (op zijn tijd) ook een berichtje terug :D
Heel veel liefs en een dikke knuffel!

  • 12 Maart 2010 - 07:44

    Catharina Beveridge:

    Ha gemma,

    Heb net Sven zn verhaal en foto's gezien en nu die van jou! Leuk om zo van 2 kanten jullie avonturen mee te kunnen beleven!

  • 12 Maart 2010 - 08:42

    Peet:

    Hee lieve Gem!

    Wat een leuk verhaal en wat een mooie foto's ik herken het natuurlijk van de foto's van mijn zus en zwager.

    Zo te zien vermaken jullie je wel! :-D

    Geniet maar lekker meissie je hebt hardstikke gelijk dat je dit doet! Heel veel plezier nog!

    Liefs dikke kus Peet. (en een hoefje van Delphi ;-)

  • 13 Maart 2010 - 02:17

    Mam:

    Hi, lieverd,

    Wat schitterend om je avonturen te lezen! Wat zul je genieten! En fantastisch om je foto's te zien. Maar goed dat je extra usb-sticks bij je hebt! Thuis gaat het goed; We missen je en tegelijkertijd vinden we het geweldig dat je je kans hebt gegrepen. We zijn heel langzaam aan het opruimen begonnen:de garage en de beide gangen zijn nu helemaal opgeruimd. 27 maart is weer een landelijke kijkdag, dus moet het dan min of meer klaar zijn! Ewout heeft veel verdriet: hoe leuk Joyce Ewout ook vindt, ze wil net als jij ongebonden zijn als ze voor 3 mnd. naar Spanje gaat. Dit voelt heel moeilijk voor beiden,ook al begrijpt Ewout haar volkomen! Op mijn werk is het waanzinnig druk omdat zowel voor de verzuimregistratie, als voor de accountants controle veel opgeleverd moest worden. Zondag ga ik met Afke naar de Zwaluwhoeve! Ik kan niet wachten! Even lekker helemaal ontspannen! Met papa ga ik volgende week vrijdagavond onze belastingaangifte doen. Dat wordt dus goed opletten voor mij! Lieve Gem, geniet maar met volle teugen,Heel veel liefs en een dikke knuffel van Ewout en mij en natuurlijk gezellige kopjes van Purdy en Topsie! Kus, Mam

  • 14 Maart 2010 - 09:52

    Je Broertje:

    Nou gempie wat een verhaal!
    ik vond het echt leuk om je weer even te spreken!! ik ben benieuwd wat er in je volgende verhaal komt te staan. heel veel plezier daar!!
    kus, Eeps

  • 14 Maart 2010 - 10:14

    Bart:

    Hee kanjer had je al ff gesproken net maar heb je reisverslag nog ff gelezen. Echt super vet geniet ervan en kijk er naar uit om je op te zoeken Dikkekuzz en Knuffel

  • 15 Maart 2010 - 18:40

    Juno:

    wie is sven?
    is het leuk?
    het veulen heeft aan mn vinger gezogen!
    ik heb op nador gereden.
    groetjes juuuuuuuunnnnnnnnooooooooooo

  • 19 Maart 2010 - 10:51

    Alita:

    Hoi lieve Gemma,
    Zo fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt! Natuurlijk missen we je, maar jouw plezier maakt alles goed. Het ga je/ jullie goed!
    Veel liefs,
    Alita

  • 19 Maart 2010 - 13:12

    Rina:

    Hoi,
    Lekker dat je het naar je zin hebt. Geniet er maar van. WIj missen je hier. Maar we hebben nu een stagiaire erbij. Dus dat vult jouw plaats een beetje aan. Ze blijft tot de zomervakantie.
    Ik lees je volgende verslag wel. Trouwens wij zijn ook net terug van een weekje Renesse.

  • 24 Maart 2010 - 16:22

    Rommie:

    Hoi Gemma wat een gave foto's leuk om weer een stukje van je reisverslag te lezen Het avontuur in de grotten lijkt mij erg griezelig zo opgesloten,maar het zal zeker een prachtige ervaring zijn geweest.
    Gr Rommie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2010

Laatste weekje NZ

12 Maart 2010

eerste week Nieuw-Zeeland

02 Maart 2010

week1
Gemma

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 21030

Voorgaande reizen:

23 Februari 2010 - 25 September 2010

Australië

Landen bezocht: